PNA19: Jak budować biznes online?

Chcesz uczciwie zarabiać w internecie, ale nie wiesz, co masz robić? Zastanawiasz się, czy musisz się uczyć tych wszystkich rzeczy teraz, czy może na początku nie musisz ekspertem od AdWords?

Codziennie spotykam się z osobami, które czują, że stoją w miejscu, bo ich biznes nie rusza. Nie zarabiają pieniędzy tak, jak „wszyscy” wokoło. Zastanawiają, się, czy to z nimi jest coś nie tak, czy może biznes trzeba zamknąć?

Postanowiłam dać tym osobom takie „spojrzenie z lotu ptaka”, aby łatwiej było im określić „gdzie jestem i dokąd idę”. Podaję wartościowe źródła informacji na poszczególne tematy.

Jeśli zobaczysz co Ci w danym etapie jest potrzebne, łatwiej Ci będzie wybrać pomiędzy kursami czy blogami o tematyce związanej z biznesem online. Abyś mogła skupić się na tych rzeczach, które musisz robić w danym momencie swojej drogi. I przede wszystkim na nich.

Opowiadam o sposobach budowania publiczności, co jest moim zdaniem absolutnie podstawową i najważniejszą rzeczą w biznesie online.

A to, co zrobisz z zawartymi w podcaście informacjami, zależy od Ciebie i Twoich celów. Jeśli jesteś na początku drogi, nie przejmuj się jeszcze kwestiami prawnymi, to może poczekać nawet rok (ale w tym czasie nie spieniężysz swoich umiejętności, za to zbudujesz solidną bazę pod świetne zarobki).

Ja jestem zwolenniczką późniejszego spieniężenia na rzecz wyższych honorariów. Im dłużej jesteś postrzegana jako ekspert, tym wyższe ceny możesz dyktować. Zamiast iść na umowę z agencją za marne pieniądze teraz, lepiej poczekaj, buduj swoją markę i potem kasuj do woli – będziesz tego warta!

Jednak żeby móc taką strategię wprowadzić w życie, musisz mieć inne źródło dochodu na początku (z oszczędności lub pensji).

Pamiętaj, nie ma jednej drogi dla wszystkich. Działaj w zakresie swoich pasji i mocnych stron, a sukces przyjdzie.

Niech ten odcinek podcastu zainspiruje Cię do działania (we właściwym kierunku)!

Posłuchaj:

Zasubsrybuj ten podcast w iTunes lub Stitcher

W tym odcinku:

  • od czego zacząć w momencie, gdy podejmujesz decyzję, że chcesz zarabiać online?
  • jakie kolejne kroki podejmować?
  • jak zrobić badanie rynku?
  • jak budować publiczność?
  • kiedy wprowadzić płatną ofertę?

Do tego odcinka podcastu przygotowałam specjalną mapę działania „Budowanie biznesu online”. Dzięki niej zorientujesz się gdzie jesteś w swoim biznesie, co musisz robić dalej, aby odnieść sukces i spieniężyć swoje umiejętności.

Cała droga na jednej kartce – wydrukuj ją sobie i zaglądaj, gdy poczujesz się zagubiona lub gdy będziesz mieć wrażenie, że stoisz w miejscu.

Kliknij, aby ściągnąć mapę działania: „Budowanie biznesu online”

Ciekawostki, linki wymienione w odcinku:

Jeśli chcesz tego odcinka podcastu na innym urządzeniu (np. na komórce lub odtwarzaczu mp3), to poniżej możesz ściągnąć cały plik:
Kliknij prawym przyciskiem, aby ściągnąć podcast jako plik MP3.

Jak najlepiej słuchać podcastów:

Jeśli czujesz, że chciałabyś lepiej wykorzystać swój czas i słuchać w czasie wykonywania innych czynności (t.j. sprzątanie, jazda samochodem czy w czasie uprawiania sporu) obejrzyj filmiki z instrukcjami „krok po kroku”:
 
jak słuchać podcastów

Zadaj mi pytanie:

Chcesz zostawić mi wiadomość głosową lub pytanie, na które odpowiem Ci w jednym z odcinków podcastu? Nagraj ją tutaj:

Zostaw mi wiadomość głosową

Zostaw mi recenzję:

Jeśli chcesz, aby również inne kobiety chcące rozwinąć swój biznes online odkryły ten podcast, zostaw mi recenzję w iTunes. Dzięki temu podcast będzie wyżej w rankingach i dotrze do większej liczby osób. Zostaw mi recenzję tutaj:

Kliknij, aby ocenić podcast „Po Nitce Ariadny”

Zasubskrybuj:

Jeżeli podoba Ci się ten podcast, to zasubskrybuj, aby nie przegapić żadnego odcinka:

    • iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
    • Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów

Transkrypt podcastu:

Tutaj możesz ściągnąć transkrypt tego odcinka podcastu Po Nitce Ariadny jako plik PDF

11 replies
  1. Lidia - Haniola
    Lidia - Haniola says:

    Bardzo ciekawy podcast. Świetnie wskazuje ścieżkę, po której trzeba przejść, aby nasza promocja miała sens w sieci. Ja co prawda nie buduję biznesu tylko online, ale Internet jest dla mnie najważniejszą drogą dotarcia do klientów i promocji moich produktów.

    Odpowiedz
  2. Ela
    Ela says:

    Bardzo przydatna audycja. Ja dopiero raczkuje z pomysłem na biznes. Grupę docelową mogę znaleźć tylko przez internet. Także Ariadno z Twoim wsparciem i kursami online nauczę się chodzić a potem …biegać 😉

    Odpowiedz
  3. Monika Myszka-Wieczerzak
    Monika Myszka-Wieczerzak says:

    Ariadno, bardzo przydatna mapa i świetne wskazówki. Najbardziej bliska jest mi zachęta, aby wykorzystać wolne skrawki czasu podczas urlopu macierzyńskiego czy wychowawczego na powolne, ale konsekwentne budowanie marki. Bardzo się z tym utożsamiam i myślę, że właśnie dla takich kobiet Twoje podpowiedzi będą bardzo przydatne, żeby się nie pogubić i wykorzystać czas drzemek na maksa na celowe, a nie przypadkowe działania. U mnie to było troszkę inaczej, bo odkrywanie mocnych stron pokryło się z prowadzeniem bloga. To była taka nauka siebie w działaniu, sprawdzanie, testowanie, eksperymentowanie. Bardzo takie podejście polecam. Czasami trzeba zacząć swoją podróż nawet od środka mapy, byleby zacząć, a potem po prostu uzupełnić resztę – z badaniem rynku na czele! Pozdrawiam ciepło!

    Odpowiedz
    • Ariadna Wiczling
      Ariadna Wiczling says:

      Cieszę się, ze odcinek przypadł Ci do gustu i fajnie sie dowiedzieć, co najbardziej „rezonowało”. Prowadzenie bloga to też dobry sposób, aby sprawdzić „co nam się spodoba”, ale trzeba uważać, żeby się nie zapętlić i nie wkręcić się w promocję swojego biznesu, którego tak naprawdę nie chcemy robić. Wiesz, o co mi chodzi?

      Odpowiedz
      • Monika Myszka-Wieczerzak
        Monika Myszka-Wieczerzak says:

        Tak, wiem, Ariadna. Ja właśnie na początku tworzyłam bloga, żeby pisać. Nie zwracałam uwagi na statystyki, na SEO itp. Dopiero z czasem, jak zobaczyłam, że mnie to dalej kręci i jak mój pomysł ewoluował, zaczęłam więcej myśleć o promocji. Właściwie to całkiem niedawno :).

        Odpowiedz
  4. Patrycja
    Patrycja says:

    Cześć Ariadna!
    Robisz naprawdę świetną robotę – dzięki!:) Miałam okazję słuchać Cię podczas Forum Przedsiębiorczych Mam w Warszawie. Wtedy jeszcze nie do końca wiedziałam, czego chcę. Dzisiaj już wiem, że chcę i będę robić webinary oraz kursy on line na temat zdrowego odżywiania, bo to moja pasja! Ale żeby tę pasję przekuć w sukces trzeba wiele się nauczyć na temat biznesu on line – robię to między innymi dzięki Tobie – wielkie dzięki! Wiem, jakie to ważne dostać feedback, że to co robisz ma sens, więc niniejszym to czynię:) Wiem, że Twoja droga też była dość kręta, ale naprawdę z Twojego działania wypływa profesjonalizm i zaangażowanie – szacun! ps no i czekam na najbliższy kurs on line – już zapisałam się na listę:)

    Odpowiedz
    • Ariadna Wiczling
      Ariadna Wiczling says:

      Patrycja, bardzo Ci dziękuję za komentarz i za tę świadomość potrzeby otrzymywania informacji zwrotnej! Chylę czoła 🙂 dziękuję za zapisanie się na listę i do zobaczenia na kursie!(słuchałaś już odcinka podcastu o webinarach?)

      Odpowiedz
      • Patrycja
        Patrycja says:

        🙂 Tak, słuchałam odcinka o webinarach i w ogóle zamierzam wysłuchać ich wszystkich, bo naprawdę są świetne merytorycznie i działają motywująco:) Fajnie że jesteś już na etapie, kiedy wiesz dokąd zmierzasz i jak tam dotrzeć:) Ja wiem w czym jestem dobra i wiem gdzie chcę się znaleźć, ale na razie przecieram szlaki jeśli chodzi o stosowanie różnych narzędzi, aplikacji itp które mnie tam zaprowadzą – pewnie sama wiesz, że początki to okres wielu zawirowań:) Ale nie poddam się, bo widzę sens tego wszystkiego:) Na razie oswajam się z różnymi aplikacjami i byciem więcej on line, bo wiem, że muszę się tego nauczyć, chociaż do tej pory tego nie lubiłam:) Pozdrawiam!

        Odpowiedz

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *