PNA20: Jak zrobić badanie rynku?

Kilka lat temu nie miałam pojęcia co to jest badanie rynku i jak je przeprowadzić. Nie byłam przez to w stanie rozkręcić mojego pierwszego biznesu.

Badanie rynku wydawało mi się czymś, co robią tylko wielkie firmy, zatrudniając do tego agencje. A ja, malutka, mogę zacząć biznes bez żadnych tam ceregieli. Bo przecież „To, co chcę robić jest takie fajne, wszystkim się spodoba. No i mam do tego pasję, jestem w tym dobra”. O naiwności!

Od tamtej pierwszej porażki mam kompletnego świra na punkcie badania rynku i jeśli tylko z kimś rozmawiam, to ten temat prędzej czy później wychodzi. Czasem jest to badanie rynku na początku działalności, czasem gdy chcemy wypuścić nowy produkt czy usługę. Nawet napisać post na blogu czy nagrać podcast.

Trzeba ciągle sprawdzać, czy to co chcemy innym zaoferować będzie przyjęte z wdzięcznością, czy też nikt o to nie będzie dbał. A wtedy my nie będziemy się zastanawiać czemu ludzie nie kupują!

Przeszłam przez to i nikomu nie życzę. Bo po to zakładamy biznes, aby mieć z tego radość i zarabiać pieniądze.

Masz jeszcze wątpliwości, czy chcesz wiedzieć więcej o badaniu rynku? Temat ten budzi w Tobie mały paraliż? Prosto i krok po kroku opowiem Ci „z czym to się je”.

Posłuchaj:

Zasubsrybuj ten podcast w iTunes lub Stitcher

W tym odcinku:

  • co zrobić, gdy nie wiesz od czego zacząć?
  • co, jeżeli nie masz listy e-mail czy fanów w mediach społecznościowych?
  • jak łatwo zrobić skuteczne badanie rynku?
  • czy ankieta wystarczy?
  • czy muszę zaczepiać ludzi na ulicy i zadawać im pytania dotyczące mojego biznesu?

Do tego odcinka podcastu przygotowałam specjalny prezent – PDF z pytaniami do przeprowadzenia skutecznego badania rynku. Wydrukuj ją i porozmawiaj z kilkoma osobami ze swojej potencjalnej grupy docelowej lub użyj pytania w ankiecie.

Kliknij, aby ściągnąć PDF z pytaniami do badania rynku

Ciekawostki, linki wymienione w odcinku:

Jeśli chcesz posłuchać tego odcinka podcastu na innym urządzeniu (np. na komórce lub odtwarzaczu mp3), to poniżej możesz ściągnąć cały plik:
Kliknij prawym przyciskiem, aby ściągnąć podcast jako plik MP3.

Jak najlepiej słuchać podcastów:

Jeśli czujesz, że chciałabyś lepiej wykorzystać swój czas i słuchać w czasie wykonywania innych czynności (t.j. sprzątanie, jazda samochodem czy w czasie uprawiania sporu) obejrzyj filmiki z instrukcjami „krok po kroku”:
 
jak słuchać podcastów

Zadaj mi pytanie:

Chcesz zostawić mi wiadomość głosową lub pytanie, na które odpowiem Ci w jednym z odcinków podcastu? Nagraj ją tutaj:

Zostaw mi wiadomość głosową

Zostaw mi recenzję:

Jeśli chcesz, aby również inne kobiety chcące rozwinąć swój biznes online odkryły ten podcast, zostaw mi recenzję w iTunes. Dzięki temu podcast będzie wyżej w rankingach i dotrze do większej liczby osób. Zostaw mi recenzję tutaj:

Kliknij, aby ocenić podcast „Po Nitce Ariadny”

Zasubskrybuj:

Jeżeli podoba Ci się ten podcast, to zasubskrybuj, aby nie przegapić żadnego odcinka:

    • iTunes – dla użytkowników iPhone’ów i iPad’ów
    • Stitcher – pobierz aplikację Stitcher dla Androida i innych modeli telefonów

Transkrypt podcastu:

Tutaj możesz ściągnąć transkrypt tego odcinka podcastu Po Nitce Ariadny jako plik PDF

10 replies
  1. Ola
    Ola says:

    Wspaniały podcast! Badanie rynku zawsze brzmiało dla mnie obco, kojarzyło się z drogimi metodami, ankietami itp. Teraz kiedy wiem co i jak będzie mi dużo prościej. Dziękuję 🙂

    Odpowiedz
  2. Agnieszka
    Agnieszka says:

    Ariadno – dziękuję. Dzięki Tobie teraz odkrywam nowe rzeczy i wciąż się uczę, by mój biznes nie był tylko moją ideą i świetnym pomysłem, tylko dobrze prosperującą marką. Słucham Ciebie dalej!

    Odpowiedz
  3. Włodek
    Włodek says:

    Bardzo wartościowy materiał. Dzięki. PDF też super pomoc. Dorzuciłbym jeszcze jedno pytanie ” Jaka cena za rozwiązanie problemu jest dla Ciebie zbyt niska, jaka w sam raz, jaka wysoka ale akceptowalna i cena której byś nie zapłaciła”. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
    • Ariadna Wiczling
      Ariadna Wiczling says:

      Dziękuję za miłe słowa, Włodek. Wszyscy chcielibyśmy wiedzieć ile tak naprawdę rynek jest w stanie nam zapłacić za naszą usługę/produkt. Ja sama nigdy nie pytam o to moich potencjalnych klientów, bo oni tego nie wiedzą. Każdy zresztą będzie podawał jak najniższą cenę lub zwykle nie będzie miał pojęcia ile to może kosztować. Naszym zadaniem jako sprzedawców jest wybadać cenę. Jeśli chcesz posłuchać więcej o tym, polecam odcinek 26: „Biznes oparty na kursach online omawia Derek Halpern z Social Triggers”
      http://ponitceariadny.pl/biznes-oparty-na-kursach-online-omawia-derek-halpern/

      Odpowiedz
  4. Justyna
    Justyna says:

    Nie sądziłam, że badanie rynku jest takie ważne. Będę pamiętała o tym na przyszłość. Już poleciłam podcast mojej kuzynce, która ma fajny pomysł na biznes 😀

    Odpowiedz

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *